חגיגות בלוגולדת 5

17 באוקטובר 2018

החמישיה הפותחת

היום לפני 5 שנים הצטרף לעולם הבלוג שלי! מצד אחד זה מרגיש כאילו זה היה רק אתמול, ומצד שני זה מרגיש שהוא חלק מחיי הרבה יותר זמן.

כשרק התחלתי לכתוב כאן, הייתי כתב אוכל פרילנס – כזה שמכין כתבות לפי הזמנה. הייתי כותב מתכונים וגם כתבות אוכל, אבל הרגשתי שמה שהכי בוער בי זה להיכנס לעומק של הבישול.

בעיני, מתכון הוא לא רק מצרכים ואופן הכנה. יש המון עניינים מרתקים ומעוררי סקרנות מאחורי המנות הכי פשוטות, והיה לי חשוב להציג ולשתף עם הקוראים את הדברים שאני הכי מתרגש מהם – התוכן שאני עבדתי קשה כדי להשיג בימי הראשונים כטבח.

עוד דבר שהיה חשוב לי להציג זה את התמונות של תהליכי ההכנה. היום, עם שפע הבלוגים שיש, זה כבר נראה מובן מאליו, אבל לפני חמש שנים רק מעטים ובודדים הבינו שהדרך חשובה לא פחות מהתוצאה הסופית.

צילום: אסף אמברם

כשהייתי מציע את המדריכים המושקעים במסגרת התפקיד המקצועי שלי, בואו נגיד שלא נרשמה הרבה התלהבות. זוכר אחת מהממונות עלי שאמרה: 'למה צריך 500 מילים כדי להסביר איך להכין סלט חצילים??' (אגב, במדריך בבלוג לסלט חצילים מושלם יש 2105 מילים).

במילים אחרות, הבלוג נולד כי אף אחד לא היה מוכן לשלם לי על התוכן הכי טוב שאני מסוגל לייצר. ומהרגע שהוא עלה הפידבק המדהים שקיבלתי מכם רק חיזק את מה שהאמנתי בו שנים רבות: שיש מקום בארץ לתוכן שמתעמק, מדבר על התמונה הרחבה ומסביר על אוכל בגובה העיניים.

משנה לשנה ראיתי בהמון גאווה איך הכניסות הולכות וגדלות, איך יותר ויותר אנשים מגיעים, מתעניינים, מגיבים, בכתבות ישנות כחדשות אני מקבל תגובות מוצלחות, מדיווחי הצלחה ועד שאלות שגורמות לי להתעמק יותר.

ספר הכרובית עכשיו גם באנגלית!

הדרך לא היתה קלה. היו לא מעט שלא הבינו מה אני מנסה לעשות, מיחצ"נים שאמרו לי במילים האלו: "אנחנו לא עובדים עם בלוגרים", כתבי אוכל שאמרו שהכתיבה שלי בוסרית, או שחשבו שהנושא של הבלוגרים לא מעניין ולא חשוב מספיק כדי לשתף בו את הקוראים שלהם.

אבל אני (וחברי הרבים שמנהלים ומנהלות בלוגים למופת) פשוט המשכנו ליצור, בידיעה שאנחנו שם בשביל אלו שרוצים לבשל, רוצים לחוות הצלחות בבית, רוצים לשחזר טעמים וזיכרונות מפעם, והדרך הכי טובה לעשות את זה היא על ידי השקעה בתוכן, בעקביות, שוב ושוב.

ועם הזמן התחלנו לראות פירות: הספר שלי, ספר הכרובית, לא היה בא לעולם אלמלא התמיכה והאמונה שלכם – ובזכותו אלפי אנשים, מכל העולם (הספר תורגם לאנגלית וכעת נמכר בבריטניה, אוסטרליה וארצות הברית) מעריכים ונהנים מהירק המדהים הזה בעשרות צורות חדשות.

על הסט של התכנית מתכון מנצח! צילום: דרור עינב

החלום הגדול שלי, להשתתף בתכנית בישול, עכשיו כבר מציאות (מתכון מנצח בערוץ 10 ובערוץ פודי בסלקום TV). הופעתי בכתבות באולפן שישי ובפנאי פלוס, ועכשיו הבלוג חלק מאוד נכבד מהעבודה שלי מגיעה בזכות הבלוג.

זו זכות גדולה לעסוק במשהו שאתה אוהב, וזו זכות עוד יותר גדולה כשמה שאתה אוהב זה לעשות אנשים שמחים. לפני כמה שבועות חשבתי על זה, שבסוף אני מאושר כשאנשים אחרים יוצרים רגעים וזכרונות שמחים בזכותי. ודרך האוכל אני מסוגל לעשות את הדבר הענק הזה אלפי פעמים ביום.

אז שוב, תודה לכם על זה שאתם שותפים לדרך ולמסלול שלי. מאחל לעצמי פשוט להמשיך במה שאני עושה, לגדול, ולפתח עוד דרכים שיגרמו ליותר אנשים להרגיש יותר שלווים ובטוחים במטבח הביתי שלהם.

ואי אפשר בלי מספרים
אז מאז שהבלוג באוויר ביקרו בו יותר מ-3 מיליון אנשים, התפרסמו בו 225 כתבות, 2500 תמונות, ומעל 5000 תגובות.

הנה 5 הכתבות הנקראות ביותר בחמש השנים שהבלוג רץ:

מקום 1 : הבטטות הכי טעימות בעולם

המתכון הכי צעיר ברשימה הוא גם זה שלקח את הבכורה. בינואר שנה שעברה פרסמתי מתכון לבטטות בתנור – לכאורה פשוט, אבל את הבטטות האלו אופים כשהן הפוכות, ואז הן יוצאות פריכות ומקורמלות מבחוץ, נימוחות ומתוקות מבפנים.

בעקבות ההצלחה של הכתבה בבלוג צילמתי גם סרטון בו אני מסביר את אופן ההכנה, והוא נצפה בפייסבוק יותר מ-380,000 פעמים, באינסטגרם 55,000 פעמים וביוטיוב 185,000 פעמים. לא סתם אלו הבטטות ששברו את האינטרנט ?.

בצל ירוק, ערבוב אחרון ומוכן!

מקום 2: המדריך למוקפץ מושלם 

המדריך הזה נולד הרבה לפני הבלוג, כשהייתי טבח והייתי מכין מוקפצים במהלך הסרוויס, ואז הייתי חוזר הביתה, מכין את אותן מנות וזה ממש לא היה יוצא אותו דבר.

במדריך המפורט הזה אני מסביר איך להכין מוקפץ כמו של מסעדה על הכיריים הביתיות, באיזה נודלס לבחור, אילו ירקות לשים ומתי וכמובן איך להכין רוטב שישדרג את כל הטעמים. עם יותר מ-295,000 צפיות, זו עדיין אחת הכתבות הכי נקראות באתר מדי חודש.

קובה אהובתי. צילום: אסף אמברם

מקום 3: המדריך לקובה סלק של סבתא חנה 

אני גדלתי על קובה. כל יום שישי, כשהמשפחה הייתה נוסעת לסבתא חנה, דבר ראשון שהייתי עושה אחרי שהייתי נכנס בדלת זה לרוץ לפלטה לראות אם מחכה לנו קובה מעשה ידיה. כשאף אחד לא היה מסתכל, הייתי לוקח כף ודוחף קובה שלמה לפה.

לפני ארבע שנים הגעתי למטבח של סבתא חנה ללמוד ממנה את סודות יצירת הקובה, והקפדתי לרשום כל פסיק ופסיק משלבי ההכנה. בזכות הכתבה הזו אני יכול לומר בוודאות שגולגלו בארץ יותר מיליוני קובות (לכתבה 256 אלף צפיות, מכל מתכון יוצאות לפחות 30 קובות, תעשו את החישוב 😀 )והדיווחים על בשלנים שמצליחים סופסוף להכין את המנה כמו שצריך משמחים אותי כל פעם מחדש.

אנטיפסטי – ירקות אפויים בתנור. צילום: רות אופק

מקום 4: המדריך לאנטיפסטי מושלם 

איך כתבה על ירקות בתנור התברגה לרשימה הזו וקיבלה 220 אלף צפיות? כנראה כי זו אחת מהמנות הכי אהובות בארץ – שיכולה להיות גם ראשונה וגם תוספת. במדריך האנטיפסטי שלי התחקיתי אחר מקורות המנה, וגם צירפתי טבלה שמאפשרת להפוך 30 ירקות שונים למגש אנטיפסטי מפואר.

ריזוטו מושקע במיוחד עם אספרגוס ופטריות צילום: קרן ביטון כהן

מקום 5: המדריך להכנת ריזוטו מושלם

אני באמת משוגע על ריזוטו – מנת האורז האיטלקית רק נראית כמו מנה של מסעדות שף, ובמדריך הגדול שכתבתי לכבודה אני מסביר כל מה שצריך כדי להכין אותה בבית, עם מגוון תוספות ורעיונות לשדרוגים. עם יותר מ-175,000 צפיות, זו אחת הכתבות שאני הכי גאה ביצירתן (וכבר מתבשלים לי כמה רעיונות לכתבת המשך ?).

Print Friendly, PDF & Email
שתפו:

74 תגובות

  1. גם עם מיגרנה איומה מחילופי מזג האויר, אני נהנית לקרוא ולראות את המתכונים הנפלאים שלך.
    הבלוג שלך מככב אצלנו בבית.
    היופי, שלא משנה מאיזו עידה – כל אחד יכול להכין באופן מושלם – הכל.
    והכל טעים!
    מזל טוב ליום הולדת 5 לבלוג. זה לא בא ברגל. זו עבודה. אתה משקיע, מעניין, כותב מדוייק בשילוב עם צילום החומרים והתהליך-
    אותי קיבלת!
    מי שטרם הבין זאת- חבל..
    תמשיך.
    תכתוב.
    תיצור.
    תהנה מהפירות .
    אנחנו נהנים, אוכלים ושמחים כל פעם למייל ממך, ככה גם מתווספים לי רעיונות לבישול לסופש ויוצא מגוון.
    יצא קצת ארוך מהמתוכנן…
    אז במילה אחת-
    תודה!

  2. פשוט נפלא. מושקע, רציני, מצולם היטב ובעיקר – יוצא מן הלב.
    תודה!

  3. איזה כיייף!! המון המון תודה על כל ההשקעה הבלוג שלך לימד אותי המון, הוכחה לכך היא שאת 3 המקומות הראשונים הכנתי לפחות 5 פעמים ? עלה והצלח??

  4. עוז יקר,
    כמה טוב שאתה אתה,
    כמה טוב שהגעתי (כבר לא זוכרת איך) לבלוג שלך, ומאז נהנית מכל רגע. מוצאת את עצמי קוראת מתכונים שהם ממש לא עבורי, ומנסה לחשוב איך לטבען – לא כי בהכרח אקום להכין (לפעמים כן), אלא כתרגיל מחשבתי, ככבוד לך, כהרחבת אופקים.
    מאחלת לך את כל מה שאתה מאחל לעצמך +
    שלעולם לא תאבד את הסקרנות, את ההתלהבות, את השמחה שקורנת ממך ומאירה בין השורות כשאתה כותב, את הכבוד שיש בך לכל האוכלים למיניהם והעדפותיהם האישיות (ממש לא דבר של מה בכך!! זו אחת המעלות היחודיות של הבלוג) ושתמיד תמיד תלך אחרי ליבך.
    אכן, איזה כיף שאתה 🙂

  5. מגיע לך שאפו ענק על : הפירוט, הצילומים, ההסברים הברורים .
    על התייחסותך לכל מייל שנשלח אליך, יש מענה מיידי מלווה בחיוך.
    מזל טוב ענק ליום ההולדת חמש לבלוג, ולעוד המון שנות עשייה ויצירה.

  6. מזל טוב!
    הבלוג מעניין ומושקע, הכתיבה בהירה והצילומים אסתטיים. המתנה הגדולה, מבחינתי, הם ההסברים לגבי ההגיון שמאחורי דרכי ההכנה.
    אתר מעולה! אם אני רוצה להיות בטוחה שאכין מנה שלא תאכזב, האתר שלך הוא הכתובת.

  7. עז יקר, אני נפעמת מה'ילד' שאתה מגדל.
    כמו אבא גאה, מציג אותו, מספר עליו.
    ויש לך בהחלט במה להתגאות.
    התחלתי את הדרך בצפייה קבועה בבלוג, דרך
    סיפוריך והצגת מתכונים של סבתך.
    מרגישה זכות להיות שותפה לאושר שאתה
    חולק אתה, ובכלל.
    תודה גדולה לך, על הנדיבות בה אתה משתף.

  8. הכתבות מושכות למטבח והן מושלמות…. שכן ירבו

  9. אברהם דומיניץ

    תמיד כיף לקבל את העדכונים שלך, בכל אחד מהם משהו חדש והכי חשוב משהו ממך, מרגישים את האהבה שלך למטבח בכלל ולמטבח הישראלי בפרט, מרגישים את השמחה שבה הנך חולק עימנו את כל היופי הזה, מזל טוב ליום ההולדת עד 120, שנזכה כולנו להמשיך ולהנות מהמטבח שלך.

  10. לגמרי מזל טוב!! אני לא אשכח איך נחשפתי לבלוג שלך.. זה היה דרך המתכון לפסטרמה ביתית.

    קראתי בשקיקה כל מילה ומיד סימנתי לי במועדפים לחזור ולקרוא את כל שאר הבלוג ולהבין מי זה שכותב כזה מרתק על אוכל וכל התהליכים הכי מעניינים שקורים איתו! נשביתי ברהיטות, בידע, בחינניות, בפשטות, במקוריות..

    מאחלת לך עוד הרבה עשיה, מילים כתובות וסיפוק! שתמיד תישאר אותנטי ומקור השראה אדיר וקסום כזה..

  11. צנוע חביב איכותי בלוגר תותח מתכונים נפלאים!!!! מחכה בשקיקה כל פעם למתכון חדש ומאושרת שמגיעה הודעה ש שיש אי מייל מעז ! המון הצלחה אל תשתנה תשאר כמו שאתה פשוט חמד ושנמשיך להנות ממתכוניך תודה תודה לך!!!!

  12. לא היה לי ספק שהבטטות מקום ראשון!! ???
    בהתחלה נעלבתי שהכנת אותו רק לסטודנטים, אבל התגברתי. התברר שהבטטות פחות נעלבו, ויצאו אגדה כאן ובבתים של נשואים ותיקים, חד הוריות, ילדה בת 9 שמטורפת עליהן ומכינה לבד.
    בבקשה עוד הברקות כ״כ קלות, מוציאות מהבטטות טעמים אחרים ואפילו אפילו בריאות!!! (יתר המתכונים נקראים בכיף במיטה, פחות בעמידה במטבח…) תודה על בלוג נפלא.

  13. עוז, אוהב אותך! כל המתכונים שלך מחזירים אותי לתקופה שבה סבתי הייתה חיה ונושמת, תודה.

  14. לצערי יצא לי לשמוע לא מעט סיפורים דומים על בלוגרים בתקופה שלפני כמה שנים, עוד לפני שהבינו את הכוח שיש לכם.
    בוא נאמר שכמה ספרים שהיום הם רבי מכר יצאו ככאלו שהיה ספק מאוד גדול לגבי הצלחתם.
    באופן אישי, מעולם לא הבנתי את זה. אנשים רוצים ללמוד ממי שהם יכולים להזדהות עם החוויה שלו הכי הרבה, והם נרתעים משפים ומתכוניהם הקצרצרים והלא מפורטים הידועים לשמצה (אני לא מדברת על שפים כמו ישראל אהרוני, כמובן, שנחשב מאוד מנגיש ונעים).
    ממש שמחה שבזמן האחרון למדו להעריך את הכוח הזה ושיש לך את האפשרות להתפרנס ממה שאתה הכי אוהב (ויודע!) לעשות.
    תודה על הכל, מחכה לפוסטים הבאים! 😀

  15. עוז היקר!
    מזל טוב על 5 שנים של בלוגים מאלפים!
    יש לך במה להתגאות, אתה עושה חשק לבשל תמיד!
    אני אוהבת מאד שאתה יורד לפרטים החשובים,
    מסביר הכל בצורה קולחת וברורה, מההתחלה ממש עד לצלחת,
    מרגישים שאתה אוהב לבשל באמת.
    תמשיך עם עשייה מברכת ויפה כל כך, בשביל כולנו….
    תודה על המתכונים המושלמים!!

  16. מזל טוב! הבלוג שלך נפלא, מי שעושה מה שהוא אוהב ומה שהוא טוב בו – כולם מרוויחים מזה 🙂

  17. מזדהה עם כל מה שאמרו,
    מוסיפה שאני נשביתי גם בזכות סבתא חנה…
    (יש לי פינה חמה לסבתות ולמי שיודע לכבד, להעריך את הנסיון וחוכמת החיים וללמוד מהן !)
    מאחלת לך הרבה מזל, ורק טוב !!!

  18. "אם אין קמח אין תורה – ואם אין תורה אין קמח".
    עוז היקר, באופן מעורר השראה ותיאבון אתה מצליח לפלס דרך, ייחודית ויוצאת דופן, המשלבת בין הגשמי לרוחני , בין החומרי למאוויי הנפש הכמוסים ביותר.
    הצלחת ללמד אותנו , ועוד רבים וטובים , ממה מורכב מתכון קולינארי מנצח: לא רק שימוש בחומרי גלם טובים , עבודת מטבח נכונה ודיוק.
    זה הקמח! אולם, מה שמפיח רוח חיים במוצר המוגמר זו חדוות היצירה ,עשייה מאהבה ,
    ושאיפה מתמדת לשיפור ושכלול. או אז , האוכל יוצא שמח , טעים ומזין.
    עוז , אתה לא רק מבשל אוכל , אתה שר אוכל!
    תודה על חמש שנים של לימוד ונתינה.
    דוד

  19. אין לתאר איזה קסם אתה
    הבלוג קסם של חוויה
    תודה רבה על מי שאתה

  20. נוגה אפשטיין

    נהנית מאוד מהמתכונים ומההסברים המקצועיים.
    יש לך אתר מוצלח ביותר.
    יישר כח.
    ותודה רבה

  21. אני חושבת שאני על הבלוג הזה די מתחילתו. מה ששבה אותי היא תוספת המידע על המוצרים וההקפדה על הדרך להכנה והרציונל מאחוריה. אני ממשיכה לעקוב אחרי הבלוג וכמובן שאף קניתי את הספר..

  22. בלוגולדת שמח! עשית כברת דרך ויש במה להתגאות.

    אני אוהבת שכל קורא יכול להתעמק במידה המתאימה לו, אפשר לקפוץ ישר למתכון עצמו, לדפדף בתמונות או לקרוא את הכל. החלק האהוב עלי זה "ולפני שאתם שואלים".

    לא זוכרת איך הגעתי לבלוג שלך לראשונה, אבל מאז שהגעתי הוא הפך לשם דבר בביתנו וספר הכרובית מככב גם.

    יישר כח, המשך ליצור ולהצליח.

  23. מזל טוב
    ותודהההה על הכל
    על העזרה
    על המתכונים המדוייקים
    ובעיקר – על טעמים נפלאים

  24. בס"ד
    עוז היקר!
    מזל טוב לבלוגולדת 5
    תענוג אמתי להיכנס לקרוא ולהכין את המתכונים שלך
    תודה על יחסך האישי לכל תגובה
    תמשיך ותעלה מעלה מעלה
    עלה והצלח
    ותודה עצומה לסבתא חנה על הקובות המדהימות בזכותן אני כאן 🙂

    כל טוב דנית

  25. עוז היקר מאוד!
    אני כל כך נהנית לקרוא את הבלוג שלך. אתה בחור מקסים. גם יפה וגם אופה.
    תודה על העבאר ובהצלחה רבה בהמשך דרכך!

  26. הנאה צרופה!!!

  27. היי
    תמיד תהיתי איך אוכל במטבח הביתי לקבל את הטעם המעושן שמתקבל במנה מוקפצת בווק במסעדה עם לחץ גז שאין לנו בבית. קראתי פעם שניתן לקרמל עם מבער גז קטן של ברולה. מה דעתך? יש אולי שיטה אחרת?
    כי מה שקורה המנה שמתקבלת בבית, היא לכל היותר מנה מטוגנת/מאודה ללא הטעם המעושן האופיני.

    • היי ניצה
      משאירים את המחבת על הגז הרבה זמן בלי כלום (5 דקות אפילו על להבה גבוה – כמובן שצריך מחבת מתאימה)
      ואז מקבלים יותר טעם חרוך כשמתחילים להקפיץ
      בהצלחה!

  28. מזל טוב עוז היקר ליום ההולדת לבלוג המדהים,
    זה הזמן להודות על בלוג מדהים וכייפי,
    למדתי ממנו המון על אוכל,
    תמשיך ותצליח עוד שנים ארוכות

  29. ברכות חמות עוז
    לרגל יום הולדת לבלוג !
    וכמובן,
    ובנוסף, ספר הכרובית
    מככב בביתנו,
    ולכל חברותיי
    קניתי אותו במתנה …
    הרבה הצלחה בהמשך !

  30. עז הבלוג שלך מקסים כמוך.
    תענוג לקרוא אותך, את הסיפורים, התהליך של כל מתכון ולנסות מתוכנים שלך שחלק מהם כבר קבוע אצלי במטבח.
    תודה שיש אותך…
    תמשיך להצליח ולפרוח… מגיע לך
    שרה

  31. נורא משמח לשמוע שספר הכרוב נמכר גם בחו"ל.
    תודה על ההסברים הנגישים ועל ההשתדלות לתת אופציה טבעונית כשאפשר!

  32. עוז היקר,
    המתכונים שלך נאמבר 1 !
    האם תוכל בכמויות לעזור לי. קשה לי עם המדידות. מה זה 750 גרם? אין לי משקל.
    האם אפשר להמיר זאת בכוס חד פעמית לשתיה קרה או חמה (נתקלתי וזה עזר לי)

    תודה והמשך יצירה עניפה, יעל

  33. קוראת מתלהבת, מכינה ונהנית
    תודה לך

  34. הבלוג מושלם~בעולם שיש הו כל כך הרבה מזה, אתה מצליח להתבלט!
    בעיני הבלוג שלך משקף את השילוב של המידע, המעניין, כתיבה רהוטה, חכמת חיים, הומור, חביבות רבה והרבה הרבה כשרון!
    תודה לך!

  35. רויטל אשכנזי

    עז איש יקר,
    דרך הבלוג שלך אפשר בקלות להבין איזה אדם אתה,
    איש חם, אכפתי מהסביבה, רגיש, משקיע, אסטתיות ברמה גבוהה, דיוק וירידה לפרטים, רחב אופקים
    מכיר ומוקיר את מסורות המשפחה והמסורות המקומיות.
    פע פניתי אליך בשישי אחה"צ דרך המסנג'ר כי לא הצלחתי להיכנס לאתר והייתי צריכה מתכון מסוים, ענית מייד ושלחת לי, רק משמחת השירות האישי המתכון יצא מעולה..חחח..
    כמות המיילים שלך לא מנג'סת, אתה שולח עדכונים בטעם,
    אתה מקפיד שהאותיות יהיו גדולות, זה מצחיק אבל חשוב מאין כמותו.
    צילומים נהדרים, יש תחושה שחשוב לך מאד שכל מי שילך אחרי הכתוב יקצור פירותיו ויהנה מהטעמים.
    ממך ניתן ללמוד היטב מה קורה כשמקשיבים והולכים אחרי קול הלב.
    תמשיל להיות מי שאתה, אנחנו נהנים.

  36. המון מזל טוב, עז היקר!
    אני מאחלת לך את כל מה שאתה מאחל לעצמך, אנחנו רק נרוויח מזה.
    ואני רוצה לומר שוב פעם, מה שכבר אמרתי לך בעבר, זה ממש לא מובן מאליו שאתה טורח לעזור ולענות לכל אחד על כל שאלה בפירוט רב וסבלנות רבה – זה עושה את ההבדל.
    העובדה שאתה מקדיש מזמנך לכל אחד ואחת ולא מעגל פינות, זה לא דבר של מה בכך, בגלל זה כל כך נעים לעשות את המתכונים שלך (מעבר לזה שהם מוצלחים), אני יודעת שאם אסתבך בדרך או אזדקק להבהרה כלשהי, יש על מי לסמוך.
    אז תודה לך על הכל ואני מאחלת לכולנו שיהיה לנו עוד הרבה ממך! ? ?

  37. עז המקסים! מזל טוב ליום ההולדת של האתר המהמם שלך ! האתר מככב אצלנו בבית וכל מה שהילדים מבקשים לאכול מיד מיד אנו פותחים את האתר שלך ומכינים….תודה על החום ועל המהירות בה אתה מגיב …רואים שאת פשוט אוהב את מה שאתה עושה …מאחלת המון הצלחה מכל הלב .ותודה תודה על כל המתכונים המושקעים והמוצלחים!!!

    • חן היקרה תודה רבה על המילים החמות ומהמרגשות!
      שמח מאוד לשמוע
      בשמחה ומכל הלב תמיד =]=]

השאר תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם. שדה חובה *

*

Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial

הירשמו לעדכונים במייל








    Print Friendly, PDF & Email
    שתפו: